Yoga & Pilates 2017-12-06T07:06:51+00:00

Yoga & Pilates

38 11 83 00

Pilates

ADVANCED KLASSE for deg som vil styrke i kjernemuskulaturen betyr økt stabilitet, god balanse og holdning. Gjennom krevende koreografi og flytende overganger mellom øvelsene får du trent hele kroppen, skånsomt og grundig. Under oppvarmingen går vi gjennom hele kroppen og benytter bevisstgjørende instruksjon og øvelser som spesielt aktiverer bekkenbunn og underlivsmuskulatur slik at du i alle bevegelser har denne integrert. Under hoveddelen av timen går vi gjennom en rekke krevende og effektive styrkeøvelser. En lang serie stående og liggende armøvelser og styrkende planker sørger for å opprettholde og øke muskelmasse i overarm og rygg. For å delta på denne timen må du være godt kjent med pilatesprinsippene.

TIRSDAG

ØVET KLASSE

ChiBall er en liten, nærmest vektløs ball med diameter på 18 cm. Ballen er med fra start til slutt, enten som referansepunkt, balansepunkt eller motkraft. Programmet i denne timen øker mobilitet og sørger for større bevissthet og kontrollerte utslag. Timen starter med å mobilisere nakke, rygg, mage- og bekken-muskulatur. Vi går gjennom hele kroppen, starter med nakken og ender i bekkenet og øker utfordringene i takt med økt kontroll og styrke. Han du smerter i rygg, skuldre og nakke er denne timen ideell for deg. Deltakelse på timen fordrer kjennskap til pilatesprinisippene eller at du er vant til å ta instruksjon.

ONSDAG

KLASSISK KLASSE

Klassisk Pilates er et godt sted å starte. Her kan du komme og bli kjent med de fem grunnprinsippene, lære metoden og et sett øvelser som ligger til grunn for all sertifisert pilatespraksis. Jeg underviser etter Stott-metoden, så om du trent pilates tidligere vil du gjenkjenne metoden og øvelsesregisteret. Du lærer Ab preps, Rolling like a ball, Houndreds, C-curve, Shoulder Bridge, Teazer og mange flere og vil etter få ganger merke at kroppen blir mer samlet, du får en bedre holdning og blir flinkere til å senke skuldrene – også når du jobber. Etter et kurs på 18 uker vil du også kunne se forskjell. Målet er å endre hvordan musklene samspiller og komme bort fra ugunstige vaner. Økt bevissthet om hvordan du sitter, står og går, påvirker og endrer til sist bevegelsesmønsteret ditt.

Tekst om tjenesten:

En god holdning, en sterk og smidig kropp forteller mye om hvordan du har det. Skånsomt og effektivt kan du bygge opp en indre styrke som gjør deg trygg på kroppen din, i alle sammenhenger. Min erfaring kan hjelpe deg til å bli bevisst hvordan du bruker kroppen og hjelpe deg til å endre bevegelsesmønsteret ditt.

Yoga

Yoga for kvinnens hormonsystem.

Dette er yogaen som kvinner behøver, fra tenårene og resten av livet. Våre hormoner påvirker oss på ulike måter under livets ulike faser. Det kan være PMS, problemer med å bli gravid, ubalanser i skjoldbruskkjertelen eller overgangsplager. Hormonene er nøkkelen til vårt velbefinnende. De styrer humøret, tankemønstre, energinivået, forbrenningen og lysten. Yogan vitaliserer og balanserer hormonsystemet og er dessuten stressreduserende. Ren og skjær livskraft og livsglede!

Yoga for stressreduksjon og økt bevegelighet

Dette er en yogatime der vi jobber med avspenning av bindevev og muskelatur. Benytter øvelser som påvirker våre endokrine kjertler, roer nervesystemet og regulerer energinivået. Den passer godt for deg som sliter med spenninger i kropp og sinn. Har søvnproblematikk eller energitap.

Yoga med Renate består av bl.a klassisk Hatha yoga på Klinikk Andøya. Det er en rolig og mild form for yoga, hvor fokus er på å finne ro, styrke og vitalitet. Jeg har et bredt kurstilbud for både unge og eldre.  Gjennom gravidyoga og mor & barn timene ønsker hun å å inspirere kvinner til å ta vare på seg selv i det som er en fantastisk, men også krevende fase av livet.  Yoga har noe å tilby alle! For mer informasjon om yoga og kurstilbud.  www.renateeriksen.com.

JUDITH MELBYE
JUDITH MELBYEPilates
41 28 46 26
RENATE ERIKSEN
RENATE ERIKSENYoga
481 81 174